Over Anda
Bekijk hier hoe wij jouw saus maken
Al 3 generaties lang geven wij ons sauzenplezier door aan onze klanten! Als echt familiale sauzenproducent roeren wij namelijk nog steeds zelf mee in de potten. Elk van onze ambachtelijke koude sauzen is dan ook met liefde bereid op basis van een zelf ontwikkeld recept en met echte en natuurlijke ingrediënten.
Familietraditie in sauzen
Familietraditie in sauzen
1962 | Stichting van een sauzenbedrijf
Lea en Hugo De Boeck-Vandenwyngaert starten een groothandel en productiebedrijf in frituurartikelen. Ze verkopen aardappelmachines en produceren kartonnen frietbakjes en verpakkingsemmers van 3 liter. Daarnaast maken ze op kleine schaal zelf sauzen. Hun mayonaise, salad dressing, extra sauce, tartare en pickles vinden gretig afnemers.
Einde jaren ’60 | Geboorte van de eerste sauzentopper: Andalouse
In de jaren 60 was het aanbod koude sauzen beperkt. Daar wou Lea verandering in brengen. Inspiratie vond ze in een recept ‘saus van Andalusië’ – een soort gazpacho saus die eigenlijk niet bij frietjes paste. Pas na twee jaar experimenteren en testen was ze tevreden en lanceerde ze de enige echte Andalouse saus. Het bleek een echte sauzentopper die Anda Sauces ook vandaag nog volgens origineel recept produceert.
Begin jaren ’80 | Uitbreiding en meer aandacht voor saus
Begin jaren 80 verlaat Lea de sauzenproducent en groothandel. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en enkele maanden later richt ze De Boeck Foods op. DBF verkoopt nog steeds diverse frituurartikelen, maar vergroot ook de productie van koude sauzen voor de friturist. Om die ambachtelijke sauzen volledig te laten rijpen en hun smaken optimaal te ontwikkelen, koopt Lea het eerste magazijn aan.
1984 | Anda Sauces – een nieuw merk op de markt
Ook andere groothandels zijn nu op zoek naar kwalitatieve koude sauzen. Zij tonen interesse in de sauzen van De Boeck Foods, maar kopen ze niet omdat die de naam dragen van hun groothandelsconcurrent. Daarom richt Lea met haar zoon Jimmy het merk Anda Sauces op – naar hun allereerste sauzentopper Andalouse. Jimmy neemt de artisanale productie van de sauzen volledig op zich, terwijl De Boeck Foods zich blijft focussen op frituurartikelen.
“Die passie gaf ik door aan mijn zoon, Jimmy. Hij is vandaag nog steeds bezig met de ambacht; hij weegt manueel de ingrediënten af zodat het helemaal juist is en de smaak écht goed zit. Daar komen geen machines aan te pas!”
1985 – 1990 | Meer familie in de zaak
De nieuwe aanpak werkt en Anda Sauces groeit. Jimmy’s echtgenote Hilda versterkt Anda en neemt het financieel beheer op zich. Iets later komt ook haar zus in de familiezaak: zij is de eerste medewerker in het productieteam.
2000 | Sauzenbedrijf pur sang
Het sauzenplezier overheerst in de familie en de groothandel De Boeck Foods wordt verkocht. Vanaf dit moment werkt heel de familie met trots aan de ambachtelijke koude sauzen, die via grossiers aan horeca-uitbaters verdeeld worden.
2015 – 2020 | Verdere uitbreiding en modernisering
Kleinzoon Jeroen stapt mee in het bedrijf en neemt de verantwoordelijkheid voor verkoop en marketing op zich. Kleindochters Ine en Silke volgen en zorgen via marketing en communicatie voor meer bekendheid en een groeiende klantvraag.
Vandaag | Onafhankelijk familiebedrijf met traditie in smaak
Samen met 20 medewerkers bereid de familie vandaag met veel passie hun ambachtelijke sauzen. Die worden exclusief aan de horeca verkocht. Alle frituren, snackbars, broodjeszaken, restaurants, enz. krijgen behalve de supersmeuïge sauzen ook een gepersonaliseerde service.
1962 | Stichting van een sauzenbedrijf
Lea en Hugo De Boeck-Vandenwyngaert starten een groothandel en productiebedrijf in frituurartikelen. Ze verkopen aardappelmachines en produceren kartonnen frietbakjes en verpakkingsemmers van 3 liter. Daarnaast maken ze op kleine schaal zelf sauzen. Hun mayonaise, salad dressing, extra sauce, tartare en pickles vinden gretig afnemers.
Einde jaren ’60 | Geboorte van de eerste sauzentopper: Andalouse
In de jaren 60 was het aanbod koude sauzen beperkt. Daar wou Lea verandering in brengen. Inspiratie vond ze in een recept ‘saus van Andalusië’ – een soort gazpacho saus die eigenlijk niet bij frietjes paste. Pas na twee jaar experimenteren en testen was ze tevreden en lanceerde ze de enige echte Andalouse saus. Het bleek een echte sauzentopper die Anda Sauces ook vandaag nog volgens origineel recept produceert.
Begin jaren ’80 | Uitbreiding en meer aandacht voor saus
Begin jaren 80 verlaat Lea de sauzenproducent en groothandel. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en enkele maanden later richt ze De Boeck Foods op. DBF verkoopt nog steeds diverse frituurartikelen, maar vergroot ook de productie van koude sauzen voor de friturist. Om die ambachtelijke sauzen volledig te laten rijpen en hun smaken optimaal te ontwikkelen, koopt Lea het eerste magazijn aan.
1984 | Anda Sauces – een nieuw merk op de markt
Ook andere groothandels zijn nu op zoek naar kwalitatieve koude sauzen. Zij tonen interesse in de sauzen van De Boeck Foods, maar kopen ze niet omdat die de naam dragen van hun groothandelsconcurrent. Daarom richt Lea met haar zoon Jimmy het merk Anda Sauces op – naar hun allereerste sauzentopper Andalouse. Jimmy neemt de artisanale productie van de sauzen volledig op zich, terwijl De Boeck Foods zich blijft focussen op frituurartikelen.
“Die passie gaf ik door aan mijn zoon, Jimmy. Hij is vandaag nog steeds bezig met de ambacht; hij weegt manueel de ingrediënten af zodat het helemaal juist is en de smaak écht goed zit. Daar komen geen machines aan te pas!”
1985 – 1990 | Meer familie in de zaak
De nieuwe aanpak werkt en Anda Sauces groeit. Jimmy’s echtgenote Hilda versterkt Anda en neemt het financieel beheer op zich. Iets later komt ook haar zus in de familiezaak: zij is de eerste medewerker in het productieteam.
2000 | Sauzenbedrijf pur sang
Het sauzenplezier overheerst in de familie en de groothandel De Boeck Foods wordt verkocht. Vanaf dit moment werkt heel de familie met trots aan de ambachtelijke koude sauzen, die via grossiers aan horeca-uitbaters verdeeld worden.
2015 – 2020 | Verdere uitbreiding en modernisering
Kleinzoon Jeroen stapt mee in het bedrijf en neemt de verantwoordelijkheid voor verkoop en marketing op zich. Kleindochters Ine en Silke volgen en zorgen via marketing en communicatie voor meer bekendheid en een groeiende klantvraag.
Vandaag | Onafhankelijk familiebedrijf met traditie in smaak
Samen met 20 medewerkers bereid de familie vandaag met veel passie hun ambachtelijke sauzen. Die worden exclusief aan de horeca verkocht. Alle frituren, snackbars, broodjeszaken, restaurants, enz. krijgen behalve de supersmeuïge sauzen ook een gepersonaliseerde service.
Ons Team
Grossier?
Laten we samenwerken!
Uitbater?
Vraag een smaakstaal aan of maak een afspraak met onze vertegenwoordiger!