In the spotlight: Brasserie Den Anker

brasserie den anker

Brasserie Den Anker

  • Uitbaters: Kennith Van den Bergh (zaakvoerder) & Kristof Van Reusel (Assistent Manager & Keukenverantwoordelijke)
  • Adres: Polderstraat 1/A, 2260 Westerlo
  • Website: https://www.brasseriedenanker.be/#/home

Deze maand bezochten we Brasserie Den Anker. Deze brasserie wordt gerund door een jong en dynamisch team dat constant openstaat voor vernieuwing en innovatie. Zo renoveerden ze hun interieur in 2019 om klanten in een moderne, warme en gezellige omgeving te ontvangen. In dit interview onthullen zij hun succesformule en motivatie.


Wat spoorde jullie aan om een brasserie uit te baten?

Van jongs af aan waren wij al gebeten door de horeca-microbe. Zaakvoerder Kennith richtte samen met enkele vrienden op zijn 15e een “eigen” jeugdhuis op. Ikzelf, Kristof, ben in zekere zin ook al vanaf mijn tienerjaren actief in de horeca.

Wat vinden jullie het leukste aan zelfstandig zijn?

Het leukste aan zelfstandig zijn is de betekenis van het woord zelf; je bent namelijk onafhankelijk en vrij. Zo kan je je eigen wensen en behoeften centraal stellen bij het runnen van je zaak en daarmee je visie uitbouwen tot hetgene dat je zelf echt wil. Wanneer wij onze zaak startten in 2010 was er een duidelijke visie voor Den Anker in Westerlo: “Een moderne, hippe en trendy brasserie uitbouwen”. Dit met de beperkte middelen die we toen hadden. Bijna 13 jaar later hebben we bewezen dat we door zelfstandig te werken dit doel bereikt hebben.

Wat is de sleutel tot jullie succes?

De succesformule van onze brasserie is enigszins het feit dat wij onze visie nooit uit het oog zijn verloren; wij zijn altijd blijven streven naar onze doelen. In 2019, net voor de eerste coronagolf, hebben wij onze brasserie een complete make-over gegeven. Het volledige interieur werd vervangen en omgevormd tot een moderne, warme en gezellige omgeving. Hiermee hebben wij de brasserie nieuw leven ingeblazen, wat tot de dag vandaag nog steeds voelbaar is.

Hoe garanderen jullie een hoge kwaliteit aan de klanten?

Wij kiezen voornamelijk producten op basis van versheid en kwaliteit eerder dan prijs. Hiermee proberen wij dan originele, geslaagde combinaties te bedenken die je niet op de gewone menukaart terug kan vinden.

Waarom werken jullie met Anda Sauces?

We maakten voor het eerst kennis met Anda Sauces in 2018 op de Horeca Expo in Gent. De sauzen werden geproefd door ons toenmalige team en deze vielen meteen in de smaak. Zo was de knoop voor ons snel doorgehakt om met Anda Sauces te werken.

Welke saus wordt het meest verkocht?

Desondanks wij geen frituur of broodjeszaak zijn, wordt de Mayonaise Maison toch het meeste gebruikt in onze gerechten. Zo maken wij vele sauzencombinaties met de mayonaise en ze wordt ook vaak geserveerd op onze garnituren en tussen de broodjes. Kortom, in de meeste gerechten dat op de tafel verschijnen wordt de Anda mayonaise op de één of andere manier verwerkt.

Wat maakt jullie brasserie uniek?

Wij profileren ons als een frisse en trendy brasserie door onze unieke aanpak in onze gerechten en manier van werken. De vernieuwing van onze zaak in 2019 is hiervan een duidelijk voorbeeld. Alsook wordt onze kaart regelmatig aangepast met innovatieve gerechten en suggesties van de chef. Wij hebben voor ieder wat wils; van een overheerlijke koffie, een sublieme wijn, een lekkere steak of stukje vis, tot een gezellige babbel met vrienden in een gezellige omgeving. Samengevat, Brasserie Den Anker is de “place to be” in Westerlo!

Meer Posts